20 Ağu 2007

GRAFOLOJİ

  • İfade edici davranış veya davranışın kendini ifade ediş tarzı, çevreye uyum sağlamaya yönelmiş değildir (non adaptive).

    Bireyin görülebilen davranışı, onu diğerlerinden açıkça ayırt edilebilir kılan havası veya stilidir. Kişinin şahsiyeti, aşağı yukarı, takındığı davranış stilinde kendini gösterir. Bu özel tavır ve hareket bizi, kişiliğin tek bir bütün - biricik olduğu ve iki şeyin kuvvetle ilgili olduğu düşüncesine götürür; kişinin kendisini açıkladığı, bildirdiği davranış (expressive behaviour) ve kişilik. Bu açıdan birey, diğerlerinin görmekte olduğu kendisine has olan tarzı içindedir; kibirli bir anlatım, dostça el sıkış gibi. İşte bu potansiyel nitelik göstergeleri, psikologlar için birer araştırma kaynağıdır.

    Davranışın açıklayıcı, bildirici olan bu anlatım yönü, oldukça tutarlı ipuçlarıyla ortaya çıkar ve kişinin düşünce, hedef ve yargılarının sonuçlarını bu yolla görebiliriz. Davranışın açıklayıcı, kendini anlatan yönleri, biçim ve özünde, kişiliğin özelliklerini verir. Kendini açıklayan çeşitli nitelikler, sadece diğer insanlar üzerindeki etkilerinden dolayı bile, üzerinde çalışmaya değer özelliktedir.

11 yorum:

Unknown dedi ki...

Öncelikle başarılı çalışmalarınız ve verdiğiniz emek için sizi tebrik ediyorum.Çünkü biliyorum ki ülkemizde hakettiği kıymet verilmemiş olan bu dalın ne bir eğitimi; ne de siz ve bir kaç isim dışında ulaşılabilinecek kaynak var.
Ben bir öğretmenim.Ve bu ilim konusunda nacizane çalışmalarım var.Sizler gibi zamanını,emeğini harcayan kimselerin yanında biliyorum diyemem,buna da hakkım olamaz.Ancak yazılarını incelediğim kişilerden aldığım olumlu tepkiler neticesine güvenerek , bu konuda eğitim almak istiyorum.Bu konuda beni yönlendirirseniz sevinirim.İyi çalışmalar.

Psk. Dr. Nursu MARMARA dedi ki...

Sn. Ayşe Hn.
Bir eğitimcinin bu konuya gösterdiği ilgi beni onurlandırdı. Bu konuda yabancı litaratürden faydalanabilirsiniz.
Yurt içinde bilimsel bir yayn bulabilirseniz lütfen bana da bildirin.
Benim doktora tezimden faydalanabilirsiniz. Bu tezi satışa uygun bir hale getirmek için zaman bulabildiğimde yayınlayacağım.
İlgiize tekrar teşekkür ederim.
Saygılarımla.

zeynep dedi ki...

Sayın Nursu Marmara

Grafoloji kelimesini çok yeni daha cuma günü bir eğitimde duydum ve çok ilgimi çekti. Hemen internetten araştırmaya başladım ve size ulaştım. Çalışmalarınız ve emekleriniz için sizi tüm kalbimle kutluyorum. Ben özel bir firmada insan kaynakları bölümünde görev yapıyorum. İşimle ilgili olarak personel alımında çok işime yarayacak bir yöntem olduğu için beni ayrıyeten çok heyecanlandırdı. Bu heyecanla hemen size bir mail atmaya karar verdim. Bu konuda nereden başlayacağımı bilemiyorum bana yardımcı olursanız gerçekten çok mutlu olacağım. İnternette gördüğüm kadarıyla teknik konulara yer verilmemiş.Cevabınız için şimdiden çok teşekkür ederim. Çalışmalarınızda başarılar.

Adsız dedi ki...

ben 16 yaşında balıkesir öğretmen lisesi 2. sınıf öğrencisiyim adım furkn yavuz size çok tesekkür ediyorum bu alanın türkiyedeki öncüsüsünüz bence

aysegul dedi ki...

Nursu hanim ben Aysegul , psikoloji son sinif ogrencisiyim Fransa da okuyorum. Grapholoji burda cok gelismis bir alan ve bende uzun zamandir arastirma yapiyorum , burada birkac egitim yeri buldum. sizin adinizi tesadufen buldum ve cok heyecanlandim cunku Turkiye de grapholoji konusunda istedigimi bulamamistim.. egitim yerleri varmi biliyormusunuz veya siz egitim veriyormusunuz? lutfen bana yardimci olun bu alanda kendimi gelistirmek istiyorum. tesekkurler

Adsız dedi ki...

Kıymetli Hocam;
Grafolojide Türkiye'de ilklerden birisiniz. Bu alanın öncülerinden olan sizlere büyük sorumluluk düşmektedir. Örneğin bir kitap yazmak gibi... Gerçi tezinizin olduğunu biliyorum ancak bunu bir kitapla taçlandırmanızı bekliyorum. Saygılarımla DURSUN BOZ dursunboz@hotmail.com

Adsız dedi ki...

merhaba,
grafoloji eğitimi almak istiyorum bunun için tavsiye edebileceğiniz yer veya yerler nelerdir ve ne yapmalıyım.

dogu kutup dedi ki...

merhabalar hocam kısa bir süre önce imza ve yazıbilimi ile tanıştım ve bu konuda bilgi sahibi olmak istiyorum.Bu konuyla ilgili internet ortamında araştırma yaparken size rastladım ve açıkcası ülkemizden insanların bu konuda belli çalışmalar yapıp hassasiyetlerini göstermeleri beni çok sevindirdi.bu konuyla iligili kitabınız veya basılmış bir çalışmanız varsa faydalanmak isterim. kütüphanemde siz değerli büyüklerimin bilgi dolu kitaplarını bulundurmak benim için çocuklarıma bırakacağım onur verici bir miras olacaktır. batmandan Yasin BİLAYAK ,TEŞEKÜRLER
dogu-kutup01@hotmail.com




dogu kutup dedi ki...

Doğu Kutup Blyk tekrar teşekürler

Unknown dedi ki...

Merhaba Nursu Hanım ;
Özel bir şirketin İnsan Kaynaklarında çalışıyorum.İşe alım yaparken Grafolojiden de yararlanmak adaylar hk. daha rasyonel çıkarımlarda bulunabilmek adına detaylı bir bilgi edinmek istiyorum.
Konuya ilişkin bilgi-kitap vs konularında desteğinizi rica ederim.

Saygılarımla
Samet AVAN

samet.avan@pronet.com.tr

Adsız dedi ki...

Sayın Nursu Marmara
Hocam çalışmalarınızı çok taktir ediyor ve başarılarınızı hayranlıkla okuyorum. Sizin gibi değerli akademisyenlere sık rastlanmıyor.
Danışmak istediğim konu yakın zamanda başıma gelen bir olayla ilgili. Kimin olduğunu tahmin ettiğim biri tarafından yazılan rahatsız edici notlarla alakalı bir şikayette bulundum ama yetkili kişiler kanıt olarak sadece nottaki el yazısına sahip olduğum için hiçbir işlem yapmadılar. Yazılarınızdan okuduklarım kadarıyla şüphelendiğim kişinin el yazısı karakteriyle oldukça örtüşüyor. Bu konuda kesin bir analiz yapacak bilgim olmadığından dolayı size danışmak istiyorum. Bu olay benim için oldukça hassas bir durum. Umarım en kısa zamanda dönüş yapabilirsiniz.

znp.trzi@gmail.com